حزب الله عراق: عاملان جنایت اسپایکر نباید زنده بمانند

کتائب حزب الله عراق امروز شنبه در سالگرد جنایت گروه تروریستی داعش در پایگاه اسپایکر، تأکید کرد که زنده ماندن عاملان این جنایت و زندانی بودن آنان، مایه تعجب است.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، گروه کتائب حزب الله عراق امروز شنبه در سالگرد جنایت گروه تروریستی داعش در پایگاه اسپایکر بیانیه‌ای منتشر و بر لزوم مجازات عاملان آن تأکید کرد.

کانال تلگرامی شبکه الاعلام المقاوم به نقل از کتائب حزب الله گزارش داد، عناصر تکفیری داعش در سال ۲۰۱۴، هزاران نفر از ساکنان استانهای مرکزی و جنوبی را در پایگاه اسپایکر، به ضرب گلوله به قتل رساندند و پیکر برخی از آنان را در آب انداختند و برخی دیگر را زنده دفن کردند.

به گفته کتائب، اگر انسانهای پلید و کینه‌های فرقه‌گرایانه برخی از عشایر تکریت نبود، این فاجعه رخ نمی‌داد؛ فاجعه‌ای که پس از سقوط شهر موصل به دست داعش صورت گرفت. البته ایادی حزب منحله بعث هم در برنامه‌ریزی برای کشتار ملت عراق و بریدن سر آنان مشخص بود.

 این جنبش در ادامه نوشت، امروز و پس از گذشت ۹ سال از این جنایت، جنایتکاران رژیم صدام، همچنان در حال توطئه‌چینی بوده و منتظر فرصت هستند تا از ملت ما انتقام بگیرند؛ جنایاتی که با حمایت برخی از کشورهای منطقه صورت گرفت که نمی‌خواهند عراق را در امنیت ببینند.

پایگاه اسپایکر (ماجد التمیمی) در نزدیکی شهر تکریت واقع در استان صلاح‌الدین عراق قرار دارد که تروریست‌های داعش در ۱۲ ژوئن سال ۲۰۱۴ پس از یورش  به شهر تکریت و اشغال این شهر، نزدیک به دو هزار نفر از دانشجویان پایگاه نیروی هوایی اسپایکر را اعدام و در گور جمعی دفن کردند.

حزب الله عراق با تأکید بر اینکه باید در سطوح مختلف، موضع‌گیری صوت گیرد، تصریح کرد، این مواضع باید به گونه‌ای باشد که در ارسال پیامهای مستقیم و غیر مستقیم به عاملان این کشورها، نقش داشته باشد؛ پیامهایی مبنی بر اینکه زمان آن رسیده است که تحریک احساسات مردم عراق پایان یابد.

این جنبش با اشاره به اینکه باید تمامی جنایاتکارانی که این اقدام را تأیید و آن را تشویق کردند، اعدام شوند، در پایان تأکید کرد، باید هر چه سریعتر حکم اعدام جنایاتکاران داعشی صورت گیرد؛ البته مایه تعجب است که صدها نفر از آنان که از سالها پیش به اعدام محکوم شده‌اند، هنوز زندانی هستند.

جنایت اسپایکر به دست تروریست‌های داعش که ۱۲ تا ۱۵ ژوئن ۲۰۱۴ صورت گرفت، یکی از هولناک‌ترین صحنه‌های حضور داعش در عراق محسوب می‌شود که بعید است تا سال‌های سال از حافظه مردم این کشور پاک شود. در این جنایت  برخی از دانشجویان دانشکده نظامی «اسپایکر» موفق به فرار شدند اما ۱۷۰۰ نفر از دانشجویان نظامی بازداشت شده به دست داعش با شلیک گلوله اعدام شدند. جنازه بسیاری از این کشته شدگان کماکان یافت نشده است.

دادگاه کیفری مرکزی عراق در سال ۲۰۱۷، حکم اعدام ۲۷ نفر از افرادی را داد که در این جنایت دست داشتند و  ۲۵ متهم را به دلیل عدم اثبات اتهامشان، آزاد کرد. «طارق المندلاوی» مدیر کل اداره شهدا و قربانیان تروریسم در سازمان «الشهداء» عراق، سال گذشته، اعلام کرد که بیش از ۱۲۰۰ پیکر در ۱۷ گور جمعی در تکریت کشف شده‌اند.

سرتیپ «عباس ابراهیم» مدیر کل امنیت عمومی لبنان هم مرداد ماه گذشته از بازداشت «عبدالله یاسر السبعاوی» نوه برادر ناتنی صدام یعنی «سبعاوی ابراهیم تکریتی» بنا به دستور اینترپل خبر داد؛ شخصی که متهم ردیف اول جنایت اسپایکر است.

عباس ابراهیم در خصوص دستگیری عبدالله یاسر سبعاوی الناصری، توضیح داد که اداره امنیت عمومی لبنان این فرد را بر اساس حکم بازداشت صادر شده از سوی اینترپل به دلیل اتهامش در دست داشتن یک عملیات جنایتکارانه که به کشته شدن هزاران بی‌گناه منجر شده، بازداشت کرده است. 

سبعاوی ابراهیم حسن التکریتی برادر ناتنی صدام، است که متهم به دست داشتن در انفجارها و کشتارهایی بود که پس از فروپاشی رژیم سابق عراق روی داد و یک میلیون دلار جایزه برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری یا مرگ او شود، در نظر گرفته شد. سوریه وی را دستگیر کرد و به نیروهای عراقی تحویل داد و نیروهای عراقی نیز او را به نیروهای آمریکایی تحویل دادند. وی در مارس ۲۰۰۹ توسط دادگاهی در بغداد به اعدام با چوبه دار محکوم شد اما در نهایت در ۸ ژوئیه ۲۰۱۳ بر اثر سرطان درگذشت.

پایان پیام/.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه