تجلیل امیرعبداللهیان از‌ استقامت ستودنی اسدالله اسدی

وزیر امور خارجه در استقبال از اسدالله اسدی، از استقامت ستودنی این دیپلمات ایرانی در طول مدت طولانی بازداشت غیرقانونی و طاقت فرسا در زندان‌های بلژیک تجلیل کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، اسدالله اسدی دیپلمات جمهوری اسلامی ایران که پس از تحمل حدود ۵ سال بازداشت و زندانی شدن غیرقانونی ابتدا در آلمان و سپس بلژیک، اخیرا آزاد و به میهن اسلامی بازگشته است، عصر امروز (شنبه) ۲۰ خرداد در محل وزارت امور خارجه مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و جمعی از مدیران و دیپلمات‌های کشورمان قرار گرفت.

امیرعبداللهیان ضمن خوشامدگویی، بازگشت سرافرازانه و مسرت بخش این دیپلمات ایرانی به میهن اسلامی را به وی، همسر، فرزندان و خانواده او و نیز جمع همکاران وزارت امور خارجه تبریک گفت.

وزیر امور خارجه ضمن تجلیل از استقامت ستودنی اسدی در طول مدت طولانی بازداشت غیرقانونی و طاقت فرسا در زندان‌های بلژیک و صبوری و سلوک عزتمندانه وی برای تأمین منافع ملی و پاسداری از عزت و اقتدار کشور و ملت بزرگ ایران، خطاب به اسدی گفت: دولت، دستگاه دیپلماسی و قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در پی دستگیری غیرقانونی و اتهام بی اساس وارد شده به دیپلمات کشورمان و نقض فاحش کنوانسیون وین، تمام توان و ظرفیت خود را به کار بست و با اتخاذ مواضع و‌ گام‌های منطقی و قاطع، خوشبختانه امروز شاهد به ثمر نشستن این تلاش‌ها و حضور شما در کشور هستیم.

اسدالله اسدی دیپلمات آزاد شده ایرانی نیز در این دیدار، با اشاره اجمالی دوران بازداشت و زندانی شدن خود ابتدا در آلمان و سپس در زندان‌های بلژیک، از تلاش‌های مجدانه و مؤثر دولت، دستگاه دیپلماسی و قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران برای تحقق آزادی خود و نیز ناکام گذاشتن طراحی صهیونیست‌ها و تروریست‌ها به منظور تحقق اهداف نامشروع شان، تشکر و قدردانی کرد.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه