کشته شدن سرکرده ارشد کُرد در سوریه با حمله پهپادی ترکیه

منابع خبری گزارش دادند که ترکیه با یک حمله پهپادی به یک خودروی متعلق به کُردها در شمال سوریه، دو نفر از جمله یک سرکرده ارشد را کشته است. برخی از منابع، شمار کشته‌ها را سه نفر عنوان کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، در ادامه حضور غیر قانونی نظامیان ترکیه در سوریه، این نیروها حملات پهپادی به شمال حلب (شمال سوریه) انجام دادند که علیه شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «یگانهای مدافع خلق» بود.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است که حضور نظامیان ترکیه و آمریکا را در خاک خود، اشغالگرانه می‌داند. از طرفی دیگر، دمشق، با عناصر کُرد که تمایلات تجزیه‌طلبانه دارند و وابسته به آمریکا هستند نیز دچار مشکلات زیادی است و بارها با آنان درگیر شده است.

شبه‌نظامیان کُرد هر گاه با حملات ترکیه و بی‌اعتنایی آمریکا و عدم حمایت این کشور مواجه می‌شوند، بر طبل مذاکره با دولت سوریه می‌کوبند و خود را شهروندان سوری معرفی می‌کنند که حمایت از آنان وظیفه دولت مرکزی این کشور است، ولی بارها با فشار آمریکا، میز مذاکره با دمشق را ترک کرده‌اند.

پایگاه خبری   نورث پرس گزارش داد که این حملات با یک پهپاد صورت گرفته است و در جریان آن یک خودروی متعلق به یگانهای مدافع خلق در منطقه «احداث» هدف قرار گرفت.

در جریان این حمله سه عنصر کُرد کشته و دو نفر دیگر هم زخمی شدند.

خبرگزاری اسپوتنیک اما به نقل از منابع محلی حاضر در حلب گزارش داد، در جریان این حمله یکی از عناصر ارشد مدافع خلق که تبعه ترکیه بوده به همراه یک عنصر دیگر کشته و سه نفر هم زخمی شدند.

به گفته این منابع، در پی این حمله هوایی، شبه‌نظامیان کُرد، محل حادثه را محاصره کرده و در حال بررسی آن هستند.  هفته گذشته نیز یک پهپاد متعلق به ترکیه در شمال حلب، یک خودرو را هدف قرار داد که در پی آن، یک نفر کشته شد.

از آغاز سال جاری میلادی شماری از عناصر ارشد عضو گروههای کُرد که از تبعه‌های ترکیه هم بوده‌اند، در حملات هوایی آنکارا کشته شده‌اند. این حملات در سال جاری به ۱۸ عدد رسیده که بیشتر حملات در شمال و شمال شرق سوریه صورت گرفته است.

پایان پیام/.

 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه