واتیکان: وضعیت جسمانی «پاپ فرانسیس» پس ازعمل جراحی مطلوب است

واتیکان از مساعد بودن حال رهبر کاتولیک‌های جهان پس ازعمل جراحی 3 ساعته خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، واتیکان روز شنبه از مساعد بودن وضعیت جسمانی «پاپ  فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان پس از عمل جراحی سه ساعته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» واتیکان روز شنبه اعلام کرد که پاپ فرانسیس پس از عمل جراحی، در وضعیت مناسب بسر می‌برد.

واتیکان در بیانیه‌ای اعلام کرد، بر اساس توصیه‌های پزشکی، پاپ فرانسیس مراسم عبادی روز یکشنبه را به تنهایی انجام می‌دهد. واتیکان اعلام کرد که آزمایش خون و عکس‌برداری از  قفسه سینه پاپ پس از عمل جراحی «خوب» بوده است. پاپ  اکنون تحت رژیم غذایی نیمه مایع است.

پاپ فرانسیس ۸۶ ساله چهارشنبه گذشته برای یک عمل جراحی در ناحیه شکم در بیمارستانی در شهر «رم» در ایتالیا بستری شد. این سومین بستری شدن در بیمارستان برای پاپ فرانسیس از زمانی است که کاردینال‌ها در سال ۲۰۱۳، او را به عنوان اولین پاپ از آمریکای لاتین انتخاب کردند.

«سرجیو آلفیری» جراح ارشد بیمارستانی که پاپ در آنجا عمل جراحی انجام داد گفت که پاپ احتمالا تا پایان هفته در بیمارستان «پلی کلینیکو» بستری خواهد بود.

پاپ فرانسیس پیش از این گفته بود که استعفای «پاپ بندیکت شانزدهم» از سمت خود در سال ۲۰۱۳ راه را برای استعفای پاپ‌ها باز کرده است.  پاپ بندیکت شانزدهم  سال ۲۰۱۳ به دلیل کهولت سن و مشکلات جسمانی از سمت خود استعفا کرد و به نخستین پاپی تبدیل شد که پس از ۶۰۰ سال از حکومت بر کلیسای واتیکان استعفا می‌کند(جزئیات بیشتر).

پاپ فرانسیس علیرغم مشکلات سلامتی، برنامه‌های ملاقات و بازدید مفصلی دارد. واتیکان اعلام کرده که او قصد دارد اواخر ماه ژوئن ازمغولستان دیدار کند. قبل از آن، پاپ قرار است به پرتغال سفر کند تا در روز «جهانی جوان» در «لیسبون» شرکت کند.

پایان پیام/.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه