2 رتبه قابل وصف دانشگاه یاسوج یه روایت رئیس دانشگاه

رئیس دانشگاه یاسوج از 2 رتبه قابل وصف دانشگاه یاسوج در زمینه آموزشی و پژوهشی میان دانشگاه‌های کشور خبر داد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از یاسوج؛ بهادر کرمی در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه مجوز بین المللی شدن دانشگاه یاسوج اخذ شده است، افزود: سایت خارجی دانشگاه فعال شده و جذب دانشجو بر اساس ظرفیت‌ها را در دوره‌های مختلف خواهیم داشت.

وی از توسعه خوابگاه‌ها و ظرفیت‌های پذیرش دانشجوی خارجی خبر داد و اظهار کرد: پذیرش ۲٠٠ نفر در گام اول با محوریت جذب دانشجوی خارجی دیده شد.

رئیس دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: در حال حاضر جذب ۳۱ دانشجوی عراقی با انعقاد قرارداد خارجی انجام و پوشش ۲٠٠ نفر در مجموع مرحله اول مورد نظر است.

کرمی با اشاره به دو برابر شدن بودجه دانشگاه یاسوج تصریح کرد: همچنین بودجه فرهنگی دانشگاه نیز به نسبت سال ۱۴٠٠ به ۱۵ برابر رسید.

وی از کسب جایگاه چهارم فعالیت‌های فرهنگی در کشور توسط دانشگاه یاسوج خبر داد و عنوان کرد: در این دانشگاه هر کسی که تمایل داشته باشد در موضوعی مناظره و سخنرانی پرسش و پاسخی داشته باشد، ما حمایت می‌کنیم.

رئیس دانشگاه یاسوج ادامه داد: فضای سیاسی در دانشگاه بسته نیست و حتی امتیازهایی برای چنین برنامه هایی دیده شده است.

کرمی با بیان اینکه به دنبال تأسیس دانشکده هنر و معماری هستیم، تاکید کرد: مجوزهایی در این محور اخذ شده و در هیأت امنا به تصویب رسیده است.

رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به رشد چهار برابری بودجه پژوهشی دانشگاه، گفت: «گرنت های» پژوهشی با توزیع و خریداری مطلوب نیز در این بخش دیده شده است.

کرمی از تأسیس بنیاد حامیان دانشگاه خبر داد و افزود: اقدام برای تأسیس بنیاد انجام شده و هیأت امنای آن نیز در حال تشکیل است.

وی از توسعه محورهای محورهای مختلف زیرساختی خبر داد و اظهارکرد: در چندین بخش توسعه زیرساخت‌های آموزشی، فرهنگی و زیرساخت‌ها هدفگذاری شد.

رئیس دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: ۶۴۰۰ تا ۶۵۰۰ دانشجو در ۳۱ رشته کارشناسی، ۵۱ رشته ارشد و ۲۲ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که با پذیرش دانشجویان جدید و خارجی این تعداد افزایش خواهد یافت. یک سوم دانشجویان این دانشگاه در رشته های تحصیلات تکمیلی در حال تحصیل هستند.

کرمی تصریح کرد: تا پایان امسال اعضای هیئت علمی دانشگاه یاسوج از ۲۶۰ نفر به ۳۰۰ نفر خواهد رسید.

وی در آستانه انتخابات مجلس طی اسفند ماه امسال ادامه داد: ضمن حفظ استقلال در خدمت تمامی دیدگاهها و گروههای سیاسی برای روشنگری و سخنرانی خواهد بود و محدودیتی در این زمینه نخواهیم داشت و داوطلبان مجلس می تواند به دانشگاه جهت طرح دیدگاه‌های خود را دانشجویان در برنامه ای دو طرفه باشند.

رئیس دانشگاه یاسوج عنوان کرد: هر کسی سلیقه شخصی دارد اما دانشگاه یاسوج به سمت هیچ گرایشی و نماینده ای نخواهیم رفت.

کرمی تاکید کرد: فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان در مرکز رشد دانشگاه یاسوج را حمایت، کمک و تشویق می کنیم.

وی ادامه داد: دانشگاه یاسوج طی امسال در بین دانشگاههای کشور هفتمین دانشگاه در زمینه آموزشی، چهاردهمین دانشگاه در زمینه پژوهش بوده است.

رئیس دانشگاه یاسوج  اظهار کرد: پنج نفر از اعضای هیئت علمی این دانشگاه جز یک درصد و دو درصد دانشمندان بین المللی هستند.

کرمی گفت: دانشگاه محیطی است که قوانین خاص حجاب و عفاف بر آن حاکم است و از بین بیش از ۶ هزار دانشجوی این دانشگاه تنها دو سه دانشجو بدلیل پوشش به کمیته انضباطی معرفی شده اند. پوشش در دانشگاه یاسوج قابل قیاس با بیرون دانشگاه نیست.

 وی بیان کرد: در تجمع ها و اعتراضات دانشجویان متاثر. از حوادث اخیر کشور همه احکام صادر شده معلق شدند و از ۳۷ رای بدوی صادر شده، ۳۵ نفر احکام آنها معلق شد و دو نفر پس از گذراندن دوره تعلیق به تحصیل و دانشگاه برگشتند.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه