تصویب ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر دوم رئیس جمهور به آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تخصیص ۸۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب سفر اول، گفت: در سفر دوم نیز ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌ها تصویب شد که عمدتا به پروژه‌های شهرستانی در حوزه‌های مختلف اختصاص خواهد یافت.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از تبریز، عابدین خرّم امشب در گفت و گو با خبرنگاران، به برنامه‌های سفر رئیس جمهور به استان اشاره کرد و اظهار کرد: اولین برنامه این سفر، بازدید از مراکز تولیدی بود که برای این بازدیدها اهدافی تعریف شده بود و رئیس جمهور هم دستورهایی را برای حل مشکلات بخش تولید استان صادر کرد.

دستور رئیس جمهور برای اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای خرید ۸ هزار تراکتور

وی از دستور ویژه رئیس جمهور برای حل مشکلات صنعت چرم و رشد و توسعه کارخانه‌های ماشین‌سازی و تراکتورسازی تبریز خبر داد و گفت: در این سفر همچنین اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود پایین برای خرید ۸ هزار تراکتور از سوی کشاورزان با اولویت مناطق کم‌برخوردار تصویب شد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به دیدار صمیمی رئیس جمهور با اهالی فرهنگ و هنر، گفت: در این دیدار مطالبات هنرمندان و فعالان فرهنگی از دولت مطرح شد و آیت‌الله رئیسی در این دیدار بر تسریع در اتمام پروژه سامان‌دهی مقبرة‌الشعرا تاکید کرد.

وی، دیدار با اقشار مختلف مردم را مهم‌ترین برنامه سفر استانی رئیس جمهور عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور هنگام ترک تبریز به بنده تاکید کردند که حتما سلام گرم ایشان را به مردم استان ابلاغ و از حضور حماسی آنها در استقبال از ایشان تشکر و قدردانی کنم.

خرّم با بیان اینکه مردم مانند همیشه کار خود را انجام دادند، گفت: این حضور باشکوه، رسالت و تکلیف ما مسئولان در مسیر خدمت‌گزاری به مردم را سنگین‌تر کرد.

 استقلال شرکت مس آذربایجان

استاندار آذربایجان شرقی درخصوص استقلال شرکت مس آذربایجان که از مصوبات سفر اول رئیس جمهور بود، گفت: این کار قبلا انجام شده بود، اما مشکلاتی هم وجود داشت که رئیس جمهور در سفر دوم دستور اکید بر اجرایی شدن آن داد تا صنعت مس آذربایجان به عنوان یک هلدینگ مستقل در تبریز و استان تشکیل شود.

ایجاد شهرک صنعتی مس به وسعت ۱۱۰ هکتار

وی افزود: در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان نیز با شرکت ملی مس ایران برای ۱۱ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، تفاهم شد که ازجمله مفاد آن ایجاد شهرک صنعتی مس به وسعت ۱۱۰ هکتار است.

خرّم همچنین از تعهد شرکت مس آذربایجان برای تولید ۱۰۵۰ مگاوات برق برای تامین نیازهای خود این صنعت و بخش قابل توجهی از صنایع استان خبر داد و گفت: با اجرای مصوبات سفر استانی درخصوص صنعت مس، این مجموعه صرفا تولیدکننده کنسانتره و ماده خام نخواهد بود، بلکه در تمام ابعاد توسعه استان تاثیرگذار خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نیاز صنایع استان به زیرساخت‌‌های برق و گاز، گفت: تصویب بازتوانی و نوسازی نیروگاه تبریز و افتتاح پست‌های برق و مرکز دیسپاچینگ و همچنین دستور رئیس جمهور به وزارت نفت برای تامین گاز مورد نیاز صنایع تا حد قابل توجهی مشکلات این حوزه را مرتفع خواهد کرد.

وی با اشاره به افتتاح راه‌آهن بستان‌آباد- خاوران با حضور رئیس جمهور، از دستور اکید ایشان برای تامین فاینانس داخلی و خارجی برای اجرای خط‌آهن در مسیر ایستگاه خاوران تا ایستگاه اصلی تبریز خبر داد و گفت: دولت برای تکمیل پروژه راه‌آهن بستان‌آباد تا خاوران سه هزار میلیارد تومان هزینه کرده است.

 صنایع و بخش تولید ما با کمبود نیروی کار مواجهند

خرّم درخصوص نرخ بیکاری استان نیز گفت: نرخ بیکاری استان طبق گزارش مرکز آمار ایران، ۷.۷ درصد است، با این وجود صنایع و بخش تولید ما با کمبود نیروی کار مواجهند که علت اصلی آن بیکاری نیروی تحصیل‌کرده است و برای حل این مشکل باید به سمت توسعه صنایع دانش‌بنیان برویم.

استاندار آذربایجان شرقی درخصوص اجرای مصوبات دور اول سفر استانی گفت: در سفر دوم ۳۰ پروژه از مصوبات سفر قبلی افتتاح شد، ضمن اینکه ده‌ها پروژه نیز در طول یک سال اخیر افتتاح شده بود که در مجموع اظهار رضایت رئیس جمهور از عملکرد استان را در پی داشت.

تصویب ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر دوم رئیس جمهور

وی با اشاره به تخصیص ۸۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب سفر اول، گفت: در سفر دوم نیز ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌ها تصویب شد که عمدتا به پروژه‌های شهرستانی در حوزه‌های مختلف اختصاص خواهد یافت.

خرّم افزود: در حوزه مسکن نیز ۱۱ هزار واحد مسکن افتتاح و ایجاد سه شهر جدید برای نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی تصویب شد؛ در بخش حمل و نقل نیز واردات ماشین‌‌های سنگین و ماشین‌آلات مهندسی مصوب شد که تحول بزرگی در این حوزه ایجاد خواهد کرد.

 انعقاد تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۳۵ هزار میلیارد تومان با بخش‌های دولتی و خصوصی

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۳۵ هزار میلیارد تومان با بخش‌های دولتی و خصوصی استان خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه نویدبخش توسعه و تحول بیش از پیش استان است.

وی در پایان از حضور فعال خبرنگاران رسانه‌ها و مطبوعات و صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی در جریان سفر استانی رئیس جمهور قدردانی کرد و از آنها خواست تا اجرای مصوبات این سفر را به صورت جدی از مسئولان پیگیری و مطالبه کنند.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه