بهره‌مندی از سرمایه‌گذاری‌ها در تمام نقاط استان و عادلانه باشد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نرخ تورم و بیکاری در استان باید تک‌رقمی شود و امکانات و سرمایه‌گذاری‌ها به صورت عادلانه در همه استان پخش شود.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از شهرکرد، غلامعلی حیدری امشب در نشست با هیات رئیسه اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: باید از فضای گفت‌وگو و تعامل برای پیشبرد اهداف و تحول در حوزه اقتصاد و اشتغال به خوبی بهره‌ برد.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در راستای سرمایه‌گذاری خارجی در استان و معرفی ظرفیت‌ها به کشورهای دیگر رویکرد دولت فعال‌شدن بخش اقتصادی وزارت خارجه بود.

وی افزود: برای پیشبرد اهداف اقتصادی استان با سفیران ۱۵ کشور از جمله روسیه، عراق، ترکیه، قطر، انگلستان، ازبکستان، آلمان، عمان، بلژیک، امارات متحده، کویت، فیلیپین، قزاقستان و هندوستان جلساتی را برگزار کردیم و به معرفی ظرفیت‌های گردشگری، زیرساختی، تولیدات و صادرات استان پرداختیم.

حیدری با اشاره به ضرورت ایجاد نمایندگی وزارت خارجه در استان، بیان کرد: وجود نمایندگی در استان باعث روابط موجود تقویت می‌شود و می‌تواند با ایجاد ارتباط دوسویه در افزایش رونق اقتصادی استان تاثیر بسزایی داشته باشد.

پایانه صادراتی در چهارمحال و بختیاری فعال شود

وی تصریح کرد: ضرورت بعدی ایجاد یک پایانه صادراتی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی است که باید در زمان‌بندی مشخص انجام شود و صادرات از گمرک استان صورت گیرد و سرمایه‌گذاران نیز گردش‌های مالی خود را به بانک‌های استان انتقال دهند تا شاهد تحول در اقتصاد استان باشیم.

حیدری با اشاره به اینکه موانع تولید باید شناسایی و رفع شود، اظهار داشت: زنجیره‎‌های ارزش در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنایع دستی، فرش، گیاهان دارویی، شیلات و آبزیان باید تکمیل و از خام‌فروشی جلوگیری شود.

وی ایجاد نمایشگاه‌‌های مختلف را از موارد مورد استقبال سفرا دانست و گفت: حذف بروکراسی اداری و بهبود کیفیت کسب و کار موجب کاهش تورم می‌شود و انتظار است مدیران با پیگیری تعهدات و قراردادها به صورت میدانی این موارد را به منصه ظهور بگذارند.

حیدری با بیان اینکه اشتغال خانگی زنان سرپرست خانوار باید پیگیری شود، افزود: نرخ تورم و بیکاری در استان باید تک‌رقمی شود و امکانات و سرمایه‌گذاری‌ها به صورت عادلانه در همه استان پخش شود.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی شود تا در هر ۴۳ شهر استان دامداری، مجتمع صنعتی و بازارچه ارائه محصولات دایر و رونق اقتصادی در همه شهرها ایجاد شود.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه