خرید باسکول دست دوم ویژه شرکتهای بسیار ثروتمند!

در هنگام خرید، یکی از مواردی که همیشه مد نظر است، خرید دست دوم و کار کرده است. در نگاه اول این خرید ها ممکن است مقرون به صرفه و اقتصادی باشند اما گاهی اوقات در طولانی مدت ضرر های قابل توجهی را متوجه انسان و کسب و کار ها می ‌کنند!

باسکول جاده ای نیز ای این قائده مستثنی نیست و به دلیل اینکه خرید باسکول ۶۰ تنی یا باسکول ۵۰ تنی یک خرید پیچیده محسوب می شود بهتر است از خرید باسکول دست دوم خودداری شود.

در ادامه دلایلی که منجر به صرف نظر از خرید باسکول دست دوم می شود را برای شما بیان خواهیم کرد اما ابتدا باید درباره ی باسکول جاده ای که شامل باسکول ۶۰ تنی و باسکول ۵۰ تنی می شود و دلایل پیچیدگی خرید این محصول صحبت کنیم.

باسکول جاده ای چیست؟

باسکول جاده ای در واقع ترازویی در مقیاس بسیار بزرگ است که  وسایل نقلیه که در خیابان و جاده ها تردد دارند را توزین می کند. باسکول های جاده ای طیف وسیعی از ۷ تن الی ۵۰۰ تن را شامل می شود که پر استفاده ترین انواع باسکول جاده ای شامل باسکول تریلی کش و باسکول کامیون کش می باشد.

توضیحی مختصر درباره‌ی باسکول تریلی کش

با توجه به نام باسکول تریلی کش، مشخص است که این نوع از باسکول معمولا برای وزن کردن وسایل نقلیه ای مانند تریلی و یا هجده چرخ استفاده می‌شود و ظرفیت تا ۶۰ تن دارد. همچنین این نوع از باسکول طول حداکثر ۱۶ متری دارد پس وسایل نقلیه ای که فاصله بین چرخ عقب و جلوی آن ها بیشتر از شانزده متر است نمی توانند بر روی این باسکول قرار بگیرند.

باسکول تریلی کش که به باسکول ۶۰ تن نیز معروف است عموما در صنایع متنوعی مانند صنعت غذایی، فولاد و آهن آلات، نفت و گاز و پتروشیمی، کارخانجات تولیدی، معدن ها و … اجرا می‌ شود.

آشنایی با باسکول کامیون کش

باسکول کامیون کش یا همان باسکول ۵۰ تنی با ظرفیت ۵۰ تن طراحی و تولید می ‌شود که برای توزین و وزن کردن وسایط نقلیه همانند کامیون و ماشین های کوچکتر از کامیون به کار می‌ رود. طول این نوع باسکول جاده ای ۸ متر است و باید توجه داشت که ماشینی با طول بیشتر از ۸ متر نمی ‌تواند برای عملیات توزین روی باسکول قرار گیرد.

باسکول ۵۰ تن یا همان باسکول کامیون کش، بیشترین نصب را در کارگاه ها و کارخانجات کوچک دارد و این نوع از باسکول جاده ای به راحتی در واحد های صنعتی متوسط قابل اجرا هستند.

باسکول دست دوم انتخاب درستی نیست!

به مانند تمامی محصول های فیزیکی و اجناس قابل لمس، باسکول جاده ای نیز از قائده ی آکبند یا نو و دست دوم یا کار کرده پیروی می ‌کند. باسکول دست دوم به باسکول ‌های جاده ای گفته می‌ شود که از حالت نو و آکبند که از کارخانه ارسال می شود خارج و مورد استفاده ی مشتری قرار گرفته باشد.

موردی که در اینجا باید ذکر کرد است که در خرید باسکول کار کرده و دست دوم این دستگاه‌ ها به دلیل افزایش صرفه اقتصادی و حتی نیاز مشتریان برای چند پروژه مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرند. در سایت های  واسطه ای و آگهی اینترنتی مانند شیپور و دیوار تبلیغات باسکول جاده ای دسته دوم بسیار زیاد قابل مشاهده است.

قیمت باسکول دست دوم

در هنگام سنجش قیمت باسکول دست دوم عوامل متنوعی مد نظر قرار خواهد گرفت که شامل نوع و ظرفیت باسکول، نوع و جنس پلتفرم یا صفحه و دقت نمایشگر در توزین می‌ شود. در مورد باسکول ‌های جاده ای دست دوم مثل باسکول ۵۰ تنی و باسکول ۶۰ تنی این اوامر در قیمت‌ گذاری و سنجش ارزش دخالت دارند و به علاوه ی این موارد در هنگام خرید باید به سالم بودن باسکول جاده ای، نوع تجهیزات همراه با آن، برند های استفاده شده در آن، مدت زمان استفاده از باسکول، تعداد دفعاتی که از باسکول جاده ای استفاده شده است و مواردی از این جنس توجه کرد.

آیا خرید باسکول دست دوم و کار کرده منطقی است یا خیر؟

در بحث خرید باسکول دست دوم باید به این مورد توجه کرد که به طور کلی این محصول، کالایی صنعتی است و جا به ‌جایی کالاهای صنعتی ریسک بالا و آسیب ‌های زیادی را به همراه دارد. در هنگام خرید نیاز است که سلامت قطعات فیزیکی و دیجیتالی باسکول مورد امتحان قرار گیرد که این امر نیاز به کارشناسی ‌های دقیق دارد.

باید مد نظر داشت که در باسکول قطعات دیجیتال که شامل لودسل ‌ها و نمایشگر باسکول جاده ای است و این امکان وجود دارد که یکی از لودسل ‌ها پس از مدتی از کار بیفتد، با توجه به این موضوع که نصب و خرید باسکول‌ ها عمدتا مربوط به سال ‌ها پیش می‌ باشد ممکن است لودسل مشابه بقیه لودسل ها در بازار یافت نشود و خریدار مجبور به تعویض تمامی لودسل‌ ها شود که همین امر باعث ایجاد هزینه ای گزاف برای خریدار باسکول ۵۰ تنی یا باسکول ۶۰ تنی دست دوم می شود.

مورد دیگر که باید ذکر کرد این است که معمولا باسکول های کار کرده فاقد خدمات پس از فروش و گارانتی هستند و در صورت به وجود آمدن مشکل در باسکول هزینه ‌ای چند برابر برای خریدار ایجاد می شود. با توجه به موارد گفته شده تقریبا به نظر می‌ رسد که خرید باسکول دست دوم کاری با ریسک بالا و هزینه‌ی تمام شده‌ای تقریبا یکسان با باسکول آکبند و نو می‌باشد.

این نکات تنها گوشه ای از مواردی است که ممکن است خریدار در هنگام خرید و انتخاب باسکول ۶۰ تنی یا باسکول ۵۰ تنی دست دوم با آن مواجه می شود و بهتر است به صورت دقیق و با صرف زمان مناسب تصمیم خرید باسکول نو یا کار کرده گرفته شود.

شرکت فناوری پند کاسپین تولیدکننده باسکول پند

همچنین پیشنهاد می ‌شود برای خرید با کارشناسان مجرب این حوزه مشورت نمایید و از شرکت ‌های با سابقه و خوش نام در این عرصه همانند شرکت پندکاسپین برای خرید باسکول جاده ای کمک بگیرید.

شرکت پندکاسپین بزرگترین مجموعه تولیدی تجهیزات توزین در ایران می‌باشد که با تجربه‌ای چند دهه‌ای پیشرو و رهبر تکنولوژی در صنعت توزین ایران است.

این شرکت همواره بر تولید با کیفیت محصولات خود شامل باسکول جاده ای اعم از باسکول کامیون کش و باسکول تریلی کش تاکید داشته است و با نوآوری های خود بروز ترین نمایشگر های باسکول که از تکنولوژی IoT بهره می‌برند را روانه‌ی بازار نموده است.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه