در فصل بهار به این 5 شهر داخلی سفر کن

فصل بهار و تعطیلات نوروز یکی از بهترین زمان‌ها برای مسافرت و گشت و گذار است.

تعطیلات و آب و هوای بهاری این فرصت را فراهم می‌کنند تا بتوانیم چند روزی را فارغ از مشغله زندگی و هیاهوی روزهای معمول کاری بگذرانیم. حال سوال اینجاست که کدام شهرهای ایران برای سفر در بهار بهترین گزینه هستند؟ هر شهر و هر منطقه‌ای از ایران جذابیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که انتخاب بین آن‌ها را سخت می‌کند. پس به خواندن این مطلب ادامه دهید تا با خوش آب و هواترین شهرهای ایران در فصل بهار آشنا شوید.

بهترین شهرهای ایران برای سفر در بهار

ایران کشور پهناوری است که هر گوشه از آن آب و هوای منحصر به فرد خود را دارد. از سرمای تبریز گرفته تا گرمای شهرهای جنوبی، برای سفر به هر شهری در ایران لازم است به طور ویژه به آب و هوای منطقه در فصل مورد نظر توجه کنید. برای مثال وقتی قصد سفر در بهار را دارید بهترین گزینه برخی شهرهای جنوبی است. در فصول بهار و زمستان آب و هوای این شهرها برای مسافرانی که به گرمای زیاد عادت ندارند، معتدل و لذت‌بخش خواهد بود. همچنین برای سفر در فصول گرم سال پیشنهاد می‌شود که سری به شهرهایی مانند اردبیل یا تبریز بزنید که آب و هوای خنک و دلچسبی دارند. اگر با خرید بلیط هواپیما اینترنتی قصد سفر در فصل بهار را دارید، به جز موردی که نام برده شد، چندین شهر دیگر هم وجود دارد که سفر به آن‌ها احتمالا برایتان هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی باشد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

کیش

همان‌طور که گفته شد، اگر قصد سفر به شهرها و جزایر جنوبی را دارید بهترین زمان برای این کار، بهار است. البته اگر سفر خود را برای تعطیلات عید نوروز برنامه‌ریزی کرده باشید احتمالا با خیل عظیمی از مسافران رو به رو خواهید شد که آن‌ها هم به هدف لذت بردن از بهار مناطق جنوبی کشور، سفر خود را روی کیش یا قشم برنامه‌ریزی کرده‌اند. اما مطمئن باشید که سفر به این منطقه به خصوص با خرید تور کیش، ارزش تحمل این شلوغی را دارد. کیش از جمله جزایر جنوبی ایران بوده و با توجه به جاهای دیدنی کیش و جذابیت و زیبایی آن‌ها، به نوبه خود یک قطب گردشگری مهم برای جذب مسافران داخلی و خارجی است. با سفر به کیش می‌توانید تعطیلات خود را با گذران وقت روی کشتی‌های شبانه، لذت بردن از تفریحات آبی، دوچرخه‌سواری و بازدید از پارک‌های ساحلی بگذرانید.

شیراز

«خوشا شیراز و وصف بی‌مثالش»! وقتی کلمات بهار و اردیبهشت و شیراز را کنار هم بخوانیم، عطر بهار نارنج را می‌توان حتی از حروفشان هم احساس کرد. شیراز از مهم‌ترین شهرهای ایران در حیطه گردشگری به شمار می‌رود؛ به خصوص برای دوستداران گردشگری تاریخی و فرهنگی. با سفر به شیراز می‌توانید از مقبره شعرای بزرگی مانند حافظ و سعدی بازدید کنید یا ریشه‌های باقی مانده از تمدن کهن ایران را در بقایای تخت جمشید ببینید. مقبره کوروش، نقش رستم و شهرهای به جا مانده از دوره ساسانی، همگی از شگفتی‌های شیراز هستند. شاعر به درستی در توصیف شیراز آن را بی‌مثال می‌دانست. اگر قصد بازدید از شیراز را دارید حتما پیش از سفر مهم‌ترین مکان‌هایی را که حتما قصد بازدید از آن‌ها را دارید، لیست کنید. سفر به شهری مانند شیراز که پر از مکان‌های دیدنی جذاب است، می‌تواند گیج‌کننده باشد و بدون برنامه‌ریزی ممکن است سردرگم شده و در نهایت تمام مدت سفر خود را هدر بدهید.

 اصفهان

وقتی صحبت از فرهنگ، هنر و تاریخ ایران باشد نمی‌توان از شیراز اسم برد اما از اصفهان نه! شهر اصفهان به خودی خود یک اثر هنری محسوب می‌شود. از چهل‌ستون گرفته تا میدان نقش جهان و کاخ هشت بهشت، هر نقطه از این شهر را می‌توان یادگاری از تاریخ پر شکوه ایران دانست. به همین دلیل است که سفر به اصفهان هم بدون داشتن یک برنامه‌ریزی مشخص ممکن نیست. دیدنی‌های بی‌شمار شهر مهم‌ترین دلیل توجیه این موضوع است. پس حتما مشخص کنید که در اصفهان قصد بازدید از کدام مکان‌های دیدنی را دارید و با توجه به این موضوع، زمان خود را مدیریت کنید.

 

گیلان

گیلان را از خنک‌ترین استان‌های ایران برای یک سفر بهاری می‌دانند. اگر قصد سفر به گیلان در بهار را دارید فراموش نکنید که حتما لباس گرم همراه خود داشته باشید. در غیر این صورت قدم زدن در شهرهایی مانند رشت، فومن و ماسال برایتان سخت خواهد بود. با سفر به گیلان از طبیعت زیبای جنگل‌ها و روستای تاریخی ماسوله لذت ببرید. همچنین شاید شب خود را با روشن کردن آتش در ساحل و تماشای طلوع آفتاب به صبح برسانید. علاوه بر به همراه داشتن لباس گرم، این را هم فراموش نکنید که سفر به شمال کشور در فصولی که احتمال بارندگی در آن‌ها زیاد است، ممکن است نیازمند توجه به نکات مهمی مانند رانندگی ایمن یا صرف نظر از چادر زدن باشد.

 

اردبیل

یک شهر خنک دیگر برای سفر در بهار، اردبیل است. اردبیل برای طرفداران طبیعت‌گردی یک بهشت واقعی به شمار می‌رود. با سفر به این شهر از آب گرم‌های آن یا کوه‌ها و دشت‌های سرسبزش در بهار، لذت ببرید. فراموش نکنید عسل طبیعی اردبیل را هم امتحان کنید.

 
سخن پایانی

به جز مواردی که به آن‌ها اشاره شد، شهرهای دیگری هم هستند که می‌توان برای سفر در بهار روی آن‌ها برنامه‌ریزی کرد. شهرهایی مانند قشم و یزد و برخی شهرهای دیگر هم در بهار آب و هوای معتدل و حتی خنکی دارند. همان‌طور که گفته شد بهتر است پیش از سفر یک برنامه‌ریزی کلی برای روزهای خود داشته باشید تا بتوانید به خوبی مدت زمان حضورتان در شهر مورد نظر را مدیریت کنید. باقی موارد مانند رزرو هتل، رزرو تور یا خرید بلیط هواپیما و بلیط قطار را به سفرمارکت بسپارید. سفرمارکت یک موتور جستجوی قدرتمند است که با استفاده از سایت یا اپلیکیشن آن به اطلاعات هزاران آژانس گردشگری، شرکت هواپیمایی، هتل، شرکت ریلی و غیره دسترسی خواهید داشت. این به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی شرکت‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و در نهایت بهترین گزینه را بین آن‌ها انتخاب کنید. پس مقصد خود را انتخاب کرده و رزرو همه چیز را به سفرمارکت بسپارید.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه