کرمان آیدکس، مجالی برای تبدیل تهدید به فرصت است

رئیس اتاق کرمان، توصیه کرد: فعالان اقتصادی این استان در همایش کرمان آیدکس که با حضور شرکتهای سرمایه گذار برگزار خواهد شد، از همه ظرفیتها برای تدبیل تهدیدهای استان به فرصت استفاده کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان گفت: در همایش سرمایه‌گذاری و توسعه کرمان آیدکس، باید از همه ظرفیت ها برای تبدیل تهدیدهای استان از جمله کمبود آب، هوای خشک، عدم توسعه انرژی های تجدیدپذیر، کشاورزی و معدنکاری سنتی به فرصت استفاده کرد.

سیدمهدی طبیب زاده در جمع گروهی از فعالان حوزه‌های مختلف اقتصادی شهرستان رفسنجان با اشاره به برگزاری همایش کرمان آیدکس از 24 الی 27 اردیبهشت‌ماه جاری، افزود: در این همایش با تأکید بر نگرش فناورانه و نوآورانه با گرایش به سرمایه‌گذاری به دنبال ایجاد صنایعی برای تولید ثروت و فناوری در کرمان هستیم.

وی ادامه داد: در این همایش پیش‌نیازهای فرهنگی و اجتماعی جامعه برای توسعه اقتصادی استان مطرح و بررسی و همچنین شرایط مطلوب برای استقرار نظام کسب‌وکار پیش برنده در کشور و استان تعریف می‌شود.

رئیس اتاق کرمان تصریح کرد: قرار است 400 هزار میلیارد تومان پروژه برای سرمایه‌گذاری در این همایش معرفی و ارائه شود که امیدواریم رفسنجان بتواند در حوزه‌های گردشگری، صنعت، معدن و کشاورزی 100 هزار میلیارد تومان پروژه معرفی کند.

 طبیب زاده، تصریح کرد: رفسنجان درگذشته در احداث برخی پروژه‌ها مانند راه‌اندازی فرودگاه، شرکت کشت و صنعت، برخی تجهیزات بیمارستانی و... در استان جزو اولین‌ها بود اما به نظر می‌رسد مدتی است از گردنه توسعه استان خارج شده که باید به این مسیر برگردد.

رئیس اتاق کرمان اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان طی سال‌های اخیر تا حدودی توانسته بخشی از این غفلت را جبران کند به‌طوری‌که با پیگیری‌های این مجموعه راه‌اندازی خط ریلی احمدآباد- منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان جز مصوبات سفر ریس جمهور قرار گرفته و همچنین سال گذشته 25 طرح بزرگ سرمایه‌گذاری در این منطقه نهایی و یا آغاز شده است.

وی افزود: شرکت صنایع مس نیز پایه قوی سرمایه‌گذاری در شهرستان رفسنجان است که اقدامات و فعالیت‌های خوبی را انجام می‌دهد که باید قدردان این مجموعه بود.

دعوت 180 شرکت سرمایه‌گذاری به همایش کرمان آیدکس

در ادامه این نشست رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و امور زیربنایی اتاق کرمان گفت: در این همایش از 180 شرکت سرمایه‌گذاری برای حضور در این همایش دعوت شده و بیش از 150 فرصت سرمایه‌گذاری شامل پروژه‌های صنعت، معدن، گردشگری، بهداشت و درمان، دانش‌بنیان، امور زیربنایی و عمرانی بر اساس شاخص‌های مشخص تعریف شده است.

علی نقوی افزود: سفرا و برخی میهمانان خارجی و مسئولان ملی شامل 4 وزیر و روسای سازمان‌های مختلف در این همایش حضور دارند و در کمیته محتوایی همایش 20 پنل تخصصی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برای معرفی هر چه بهتر رفسنجان در این همایش، باید هر چه زودتر پروژه‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری این شهرستان آماده تا به‌خوبی ارائه شوند.

 فرصت‌های سرمایه‌گذاری رفسنجان در همایش کرمان آیدکس معرفی می‌شود

رئیس دفتر اتاق کرمان در رفسنجان گفت: تلاش خواهیم کرد تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری رفسنجان در همایش کرمان آیدکس و نمایشگاه جانبی آن به‌خوبی معرفی شوند. مجید حجت بیان کرد: شهرستان رفسنجان فرصت‌ها و منابع بسیار خوبی در حوزه‌های کشاورزی، معدن، صنعت و گردشگری دارد و باید به بخش‌هایی که تاکنون کمتر مورد توجه بوده، بیشتر پرداخته شود.

وی اظهار کرد: امیدواریم در این همایش بتوان سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را متناسب با ظرفیت‌های رفسنجان جذب کرد و توسعه این شهرستان را با سرعت بیشتری پیش گرفت.

راه‌اندازی هتل از ملزومات گردشگری رفسنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کرمان در ادامه این نشست با اشاره به اینکه در رفسنجان معمولاً پایان هر هفته رویدادهای مختلفی برگزار می‌شود، گفت: در برگزاری این رویدادها برخی خلأها مانند محل اقامت وجود دارد.

سعید شاهرخی اظهار کرد: احداث هتل مناسب در شهرستان از ملزومات توسعه گردشگری در این شهرستان است که پیشنهاد می‌شود این پروژه در همایش کرمان آیدکس مطرح شود.

وی از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین استان کرمان و وزارت میراث فرهنگی در آینده‌ای نزدیک برای برگزاری جشنواره ملی چندرسانه‌ای به میزبانی کرمان در سال جاری اشاره کرد و گفت: از سایر رویدادهای گردشگری نیز جشنواره و سمینار بین‌المللی راه ابریشم نیز مهرماه در کرمان برگزار خواهد شد.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه