مالکیت استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شد

وزیر اقتصاد در آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی بر شفافیت و انضباط مالی دو تیم با خصوصی‌شدن تأکید کرد.

آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی صبح امروز (چهارشنبه) با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی،، مدیران عامل، اعضای هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و نمایندگان مالکان جدید سرخابی‌ها برگزار شد.

خاندوزی امروز در آیین امضای قرارداد واگذاری مالکیت باشگاه استقلال و پرسپولیس، اظهار داشت: دولت سیزدهم دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام است و واگذاری دو باشگاه پر طرفدار استقلال و پرسپولیس یکی دیگر از این پروژه‌های بزرگ است.

وزیر اقتصاد افزود: در اسفند ۱۴۰۰ یعنی همان ۶ ماه ابتدایی دولت سیزدهم موضوع بورسی شدن این دو باشگاه، افزایش سرمایه آنها و مشارکت چند صد هزار نفری مردم برای در اختیار گرفتن سهم ۱۰ درصدی دو باشگاه که خروجی آن شفافیت در عملکرد و انضباط مالی است، پیگیری شد و این گام نخست دولت سیزدهم برای خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس بود.

خاندوزی گفت: امروز اصرار دولت این است که واگذاری‌ها با چشم‌انداز بلندمدت انجام دهیم، یعنی خریدارانی که توانایی اداره حرفه‌ای، اقتصادی و مالی این دو باشگاه را داشته باشند تا باشگاه‌ها بتواند کار حرفه‌ای خود را انجام دهد.

وی گفت: همچنان کمک‌حال وزارت ورزش هستیم تا بتوانیم با حل‌وفصل موضوع حق پخش تلویزیونی و مواردی که می‌تواند تأمین پایدار درآمدهای این دو باشگاه را محقق کند، اجرایی شود.

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش هم در این آیین، تصریح کرد: ۵ درصد از سهام این دو باشگاه در اختیار وزارت ورزش است که این ۵ درصد نیز واگذار خواهد شد تا واگذاری این دو باشگاه به‌صورت کلی انجام شود تا مشکلی برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی نداشته باشند.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه