واشنگتن: تحویل اف-16 به اوکراین در اولویت قرار دارد

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که تحویل جنگنده‌های اف-16 به اوکراین در اولویت این کشور قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد کرد که تحویل جنگنده‌های اف-16 به اوکراین برای آمریکا در اولویت قرار دارد.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، طرح تحویل جنگنده‌های اف-16 به اوکراین طی ماه‌های آینده اجرایی خواهد شد.

تصمیم آمریکا برای ارسال جنگنده‌های اف-16 به اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا درباره ارسال جنگنده اف-۱۶ به اوکراین و دخالت کشورهای عضو ناتو در این درگیری هشدار داد.

این مقام روس در پیامی که در صفحه تلگرام سفارت روسیه در آمریکا منتشر شد به شدت گرفتن اظهارنظرهای مقام‌های واشنگتن و متحدان غربی آن درباره ارسال جنگنده‌های اف-16 به اوکراین واکنش نشان داد.

آناتولی آنتونوف نوشت: «هیچ زیرساختی برای عملیاتی کردن اف-16 در اوکراین و تعداد مورد نیاز خلبان و پرسنل تعمیر و نگهداری آن نیز وجود ندارد. اگر جنگنده‌های آمریکایی از فرودگاه‌های ناتو که توسط "داوطلبان" خارجی کنترل می‌شوند، بلند شوند چه اتفاقی می‌افتد؟»

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه هفته گذشته با آموزش واشنگتن به خلبانان اوکراینی برای به پرواز درآوردن جنگنده اف-16 موافقت کرد و بعد از دیدار روز شنبه (دیروز) با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین گفت که زلنسکی به آمریکا اطمینان داده از این جنگنده‌ها برای حمله به خاک روسیه استفاده نمی‌شود.

به دنبال این اظهارات، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا  هیچگونه محدودیتی برای توانایی اوکراین در ضربه زدن به ارتش روسیه در داخل مرزهایش از جمله شبه جزیره کریمه قرار نخواهد داد.

مقام ارشد آمریکایی افزود: «به اوکراین اجازه نخواهیم داد از کمک‌های تسلیحاتی غرب برای حمله به روسیه در داخل مرزهایش استفاده کند».

پایان پیام/.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه