صدراعظم آلمان: بایدن بهتر از ترامپ است

صدر اعظم آلمان، رئیس جمهور کنونی ایالات متحده را بهتر از «دونالد ترامپ» خواند و گفت، ترامپ گزینه خوبی برای آلمان و آمریکا نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، صدراعظم آلمان روز دوشنبه گفت که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا را به «دونالد ترامپ» به رئیس جمهور قبلی این کشور ترجیح می‌دهد و امیدوار است که بایدن برای دور دوم ریاست جمهوری انتخاب شود.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان در سخنرانی در یک مرکز آموزشی نزدیک شهر «برلین»، ترامپ را به تفرقه افکنی متهم کرد و گفت، انتخاب او نه تنها برای ایالات متحده بلکه برای آلمان نیز بد خواهد بود.

شولتز در پاسخ به سئوال یکی از حاضران گفت: «فکر می کنم رئیس جمهور کنونی آمریکا بهتر است، بنابراین می خواهم او دوباره انتخاب شود.»

وی مدعی شد که بایدن دقیقا می‌داند که برای جلوگیری از جنگ جهانی باید چه کاری انجام دهد.

شولتز با اشاره به  اینکه ترامپ از طرفداران تفرقه افکنی وسیع در آمریکاست گفت: « اگر همه مردم فقط علیه یکدیگر باشند، آینده خوبی وجود نخواهد داشت.»

یک نظرسنجی جدید نیز نشان داد که ۷۰ درصد از مردم آمریکا شامل ۴۴ درصد از جمهوری‌خواهان، نمی‌خواهند ترامپ در انتخابات این کشور  شرکت کند(جزئیات بیشتر).

همزمان با نزدیک‌تر شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۴، نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که بایدن نسبت به رقبای جمهوری‌خواه بالقوه همچون دونالد ترامپ و «ران دیسانتیس» برتری دارد. «تیم اسکات»، نماینده جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا  نیز به طور رسمی برای رقابت در مرحله مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نامزد شده است. در این مرحله، نامزد حزب جمهوریخواه برای رقابت نهایی با نامزد حزب دموکرات که به احتمال قریب به یقین«جو بایدن» خواهد بود تعیین خواهد شد. 

وی در حالی به رقابت مقدماتی حزب جمهوریخواه پیوسته که پیش از او «نیکی هیلی»، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، «ایسا هاچینسن»، فرماندار سابق ایالت آرکانزاس و «ویوک راماسوامی» یک کارآفرین و تاجر محافظه‌کار نیز برای ورود به این رقابت نامزد شده‌اند.

 

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه