2 روستای سرایان از فهرست «دوباره فردوس» جاماند

«چرمه» و «خورزاد» نام دو روستا از مناطق کوهپایه‌ای شهرستان سرایان است که در زلزله سال 47 فردوس دچار آسیب شده و از حضور ارزشمند و جهادی مقام معظم رهبری بهره مند شدند اما نام این دو روستا در کتاب «دوباره فردوس» روایت خاطرات و حضور جهادی مقام معظم رهبری در جریان زلزله فردوس مغفول ماند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از سرایان، «چرمه» و «خورزاد» نام دو روستا از مناطق کوهپایه‌ای شهرستان سرایان است که در زلزله سال ۴۷ فردوس دچار آسیب شد و از حضور ارزشمند و جهادی مقام معظم رهبری بهره‌مند شدند اما نام این دو روستا در کتاب «دوباره فردوس» روایت خاطرات و حضور جهادی مقام معظم رهبری در جریان زلزله فردوس مغفول ماند.

جمعی از اهالی این دو  روستا با بیان این که خاطرات حضور جهادی مقام معظم رهبری به عنوان واقعه تاریخی در این دو روستا هرگز فراموش نخواهد شد در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد از سرایان خواستار برگزاری همایش گروه‌های جهادی با هدف گرامیداشت و احیای  این لحظه و حضور  بیادماندی در دیار سرایان شدند.

آنان با اشاره به مغفول ماندن نام این دو روستا در کتاب «دوباره فردوس» خواهان  ثبت خاطرات حضور جهادی مقام معظم رهبری در این دیار شدند.

برخی از اعضای شورای اسلامی این دو روستا به نقل از ریش سفیدان روستا که هنوز خاطرات شیرین حضور جهادی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) را در زلزله فردوس به یاد دارند، گفتند: از مسؤولان انتظار داریم که در راستای ثبت خاطرات حضور مقام عظمی ولایت در این شهرستان اقدام کنند.

یکی از اعضای شورای اسلامی روستای چرمه برگزاری همایش جهادی با هدف احیای خاطرات و ثبت لحظات حضور ارزشمند رهبری را در قالب کتاب و همایش، به عنوان فرصتی ارزشمند در حضور گروه‌های جهادی و معرفی منطقه توصیف کرد و برگزاری این همایش را الگوی عملی برای ترویج  فعالیت های جهادی دانست. 

کتاب «دوباره فردوس» روایت خاطرات و حضور جهادی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در زلزله فردوس‌ با هدف ارائه سیره و روش ایشان در موضوع جهاد و سازندگی است.

شایان ذکر است که دو روستای «چرمه» و «خورزاد» سال ۴۷ از روستاهای یکی از بخش‌های شهرستان فردوس بود که در زمان نگارش کتاب با توجه به موضوع  تقسیمات کشوری و ارتقای سرایان به شهرستان، نام این دو روستا در ردیف روستاهای شهرستان فردوس  قرار نگرفت.

کتاب «دوباره فردوس» به قلم آقای سید علیرضا مهرداد، روایتی از اولین اردوی جهادی جوانان انقلابی در شهریور ۱۳۴۷ است و برای اولین بار، خاطرات منتشر نشده از رهبر معظم انقلاب در موضوع حضور ایشان در زلزله فردوس در این کتاب ۲۴۰ صفحه‌ای گنجانده شده است.

کتاب «دوباره فردوس» پس از مصاحبه با بازماندگان زلزله مهیب فردوس و گروه‌های امدادی روحانیونی که در آن زمان حضور داشتند، به رشته تحریر درآمده و تدوین این کتاب حدود چهار سال زمان برده است. این کتاب روایت یک افتخار گمشده و یک گنجینه‌ی تمام نشدنی در تاریخ فردوس و سال ۴۷ است که در این سال ها از آن غفلت شده بود.

گفتنی‌ست، سیزدهم شهریورماه سال ۱۳۴۷ زمانی که شهرستان فردوس در خراسان زلزله هفت ریشتری را تجربه کرد و ۲۰ هزار جانباخته به همراه داشت، رهبر معظم انقلاب که آن زمان تنها ۲۹ سال داشتند، به عنوان یک روحانی مردمی و دغدغه‌مند، پس از اطلاع از وقوع زلزله، طی حضوری ۲ماهه در این شهر ضمن جمع‌آوری کمک‌های مختلف مردمی، پایگاه امداد روحانیت را ایجاد کردند و اقدامات مهمی را در خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده فردوس سامان دادند.

این اثر توسط انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای منتشر شده و در حال حاضر چاپ دوم آن روانه‌ی بازار نشر شده است.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه