روایتی از قطار سواری آقای استاندار در قطار سوزان ورامین - تهران

مسافران کلافه شده قطار محلی ورامین -تهران که روزهای گرم و طاقت فرسایی را در اثر عدم وجود سیستم خنک کننده و کمبود شدید صندلی پشت سر می گذراند، امروز مشکلات این خط پرتردد ریلی با استاندار تهران در میان گذاشتند.

به گزارش خبرنگار جامعه آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، این روزها و در گرمای شدید و طاقت فرسای اواخر بهار، مسافران قطار محلی مسیر گرمسار، پیشوا و ورامین و شهرهای اقماری این مسیر به علت کمبود واگن و صندلی و عدم سیستم تهویه و خنک کننده مناسب به شدت در تنگنا و مشقت قرار دارند.

این شرایط در حالی است که بارها مردم و مسافران هر روزه این قطهار های محلی مشکلات روزمره این مسیر پرتردد را به طرق مختلف به گوش مسؤولان امر رسانده اند؛ اما گویی هیچ گوش شنوایی وجود ندارد. 

هرروز مردان و زنان زیادی به علت اشتغال به کار در شهر تهران و یا دانشجو بودن در دانشگاههای پایتخت مجبور هستند جور و سختی این مسیر را در قطار محلی کشیده و خود را به محل کار برسانند.

 تردد قابل توجه و زیاد مسافر در این قطارها به شکلی است که هرروز در اثر تراکم مسافر دعوا و کشمکش زیادی بر سر سوار شدن و نشستن بر صندلی داغ و آزار دهنده این قطارها کلافه کننده و دردسر ساز شده است.

مدیران قطارهای روزانه محلی نیز فقط با گفتن این مطلب که مشکلات را گزارش کرده ایم از پاسخ دادن شفاف در خصوص مشکلات یاد شده سر باز می زنند.

اما امروز علیرضا فخاری، استاندار تهران و ناصر بختیاری، مدیرعامل رجا و تنی چند نفر از مسؤولان مرتبط مسافران یک ساعته قطار محلی پیشوا، ورامین و تهران بودند.

در این مسافرت یکساعته استاندار و دیگر مسؤولان حوزه حمل و نقل رجا ژای درد و دل مردم نشستند و از کمبود واگن، صندلی و نبود سیستم خنک کننده روایت کردند.

علیرضا فخاری استاندار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد بیان داشت:بنده برای همین موضوع آمدم تا خودمان نیز مشکلات این مسیر را حس کنیم.

وی ادامه داد: کمبود قطار و فضای استفاده وجود دارد. دلیلش این است که این قطاری که طراحی شده به تناسب جمعیتی که می پذیرد به همان میزان می تواند تهویه مطبوع داشته باشد و وقتی جمعیت اضافه می شود دیگر قدرت تهویه هم ندارد.

استاندار تهران یادآور شد:امرزو بررسی کردیم چه رهاکارهای فنی و جایگزینی وجود دارد. راهکار فنی که تقریبا محال است؛ چون سیستم فنی این قطارها بر اساس همین وضعیت طراحی شود و برخی خراب است و باید درست شود و برخی نیز باید قطار اضافه شود.

این دو راهکار است و اگر این دو حل شود مشکل مردم حل می شود؛ چون میزان تقاضا زیاد است.برای تامین رام قطار مشکل داریم و برخی رامها نیاز به تعمیر دارد و منابع حاصل از درآمد فروش بلیط دارد پوشش دهنده هزینه‌های شرکت رجا نیست؛ یعنی چیزی حدود 10 برابر تخفیف داده می شود.

اگر در این تعامل دو طرفه قرار گیریم و اکنون بحث شد و گفتم سرویس خوب بدهید و کرایه خوب بگیرید.تا اینکه دوستان رچا تصمیم گیری کنند زمان بر است و باید منطبق بر واقعیتها باشیم.تلاش می کنیم در اولین فرصت ممکن با ناتقال مسائل و مشکلات شرکت را به نقطه اطمینان بخش برسانیم تا جبران این کسری ها بکند تا مشکل مرتفع شود.

قرار است برآوردی صورت گیرد و وزیر رفاه و تامین اجتماعی هم در جریان قرار گرفتند جبران منابع مالی صورت گیرد تا در اولین فرصت اضافه کردن رامها و تعمیرات لازم صورت گیرد.

پایان پیام/

 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه