کشف 414 کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس داراب و البرز

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف 414 کیلوگرم تریاک و دستگیری یک قاچاقچی در عملیات مشترک پلیس داراب و البرز خبر داد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از شیراز، سردار "رهام‌بخش حبیبی" در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان "نظرآباد" از توابع استان البرز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در منزل خود در یکی از روستاهای شهرستان داراب اقدام به دپو مواد مخدر کرده است که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان داراب پس از هماهنگی با مرجع قضائی و 48 ساعت تعقیب و مراقبت، با اقدامات اطلاعاتی و تخصصی به منزل قاچاقچی اعزام و در بازرسی از آن مکان 414 کیلوگرم تریاک را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌‎ای دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: اقدامات سوداگران مرگ در این استان از چشمان تیزبین پلیس دور نخواهد ماند و کارکنان ما با آنان بدون اغماض برخورد قانونی می‌کند.

پراید حامل 315 کیلو تریاک به مقصد نرسید

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف 315 کیلو و 500 گرم تریاک توسط ماموران انتظامی شهرستان لارستان خبر داد.

سردار "یوسف ملک‌زاده" در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در راستای مبارزه شبانه روزی با سوداگران مرگ، ماموران انتظامی لارستان با اقدامات فنی و تخصصی از ورود یک محموله سنگین مواد مخدر به محدوده این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی با تقویت گشت‌های محسوس و نامحسوس، به محور مواصلاتی "لارستان-گراش" اعزام و سواری پراید متعلق به قاچاقچیان را هنگام تردد شناسایی و دستور ایست می‌دهند که راننده بدون توجه اقدام به فرار می‌کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه راننده خودرو را رها و متواری می‌شود، تصریح کرد: ماموران پلیبس مبارزه با مواد مخدر موفق شدند در بازرسی از این سواری 315 کیلو و 500 گرم تریاک را کشف کنند.

سردار "ملک‌زاده" با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد، گفت: مواد مخدر به عنوان یک معضل خانمان‌سوز زندگی را به کام بسیاری از خانواده‌ها تلخ کرده و پلیس سعی می‌کند مثل همیشه با دستگیری سوداگران مرگ، از آلوده شدن جوانان به این معضل پیشگیری کند.

کلاهبردار 3 میلیاردی اینستاگرام به آخر خط رسید

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: فردی که با ایجاد یک صفحه اینستاگرامی اقدام به کلاهبرداری از 3 شهروند شیرازی کرده بود شناسایی و دستگیر شد. 

سرهنگ "امیرحسین سلیمانی" بیان کرد: در پی شکایت مردی میانسال مبنی بر کلاهبرداری از وی در خصوص خرید وسایل خودرو از طریق یک صفحه اینستاگرامی، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی بیان داشت که در شبکه اجتماعی اینستاگرام، با یک صفحه تحت عنوان "فروش وسایل و لوازم خودروهای خارجی استوک" برخورد کرده است و ضمن برقراری تماس با مدیر صفحه، مبلغ یک میلیارد ریال وجه به عنوان پیش پرداخت از من درخواست کرد و پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگو پیام‌ها و تماس‌های تلفنی من نبود.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد این متهم با همین شگرد از 2 نفر دیگر نیز کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ "سلیمانی" بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متهم را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی وی را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دادند.

این مقام انتظامی گفت: متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به کلاهبرداری از 3 نفر به مبلغ 3 میلیارد ریال اعتراف و هدف از این کار را درآمدزایی عنوان کرد.

سرهنگ "سلیمانی" در خصوص پرداخت بیعانه قبل از دیدن کالا و یا خدمات درخواستی، گفت: شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

رئیس پلیس فتا استان فارس خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا از طریق شماره تماس 096380 با ما در‌ میان بگذارند.

پایان پیام/خ

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه